«Қабдеш Ата» мешіті Сарыкөл ауданының орталығында. Құрылысы 2001 жылы басталып, сол жылдың 10 қарашасында пайдалануға берілді. Ол есімі берілген Қабдеш атаның 100 жасқа толуына дәлме-дәл келді. Мешіт медресені салдырған Қабдештің ұлы, сол өңірге белгілі кәсіпкер, бұл күндері марқұм Кенжебай Әренов. Ол ғибадатхананы өз қаржысына тұрғызды. Киелі орынды салдырмас бұрын Орта Азия, Өзбекстан және еліміздің Оңтүстік өңірін аралап көріп, көңіліне түйді. Кейбір құрылыс материалдарын сол жақтардан арнайы алдырды. Сондықтан бұл мешіт өзіндік ерекшелігімен дараланды. Ол сонадайдан мен мұндалап, көз жауын алады. 2001 жылы 10 қарашадағы оның ашылу салтанаты Сарыкөлдегі ұмытылмас оқиға ретінде көпшілік есінде қалды.Мешіттің ұзындығы 20,10, ені 18,20 метр ірге тастан шатырға дейінгі биіктігі 4,5 метр,күмбездің биіктігі 6,50, ал ірге тастан күмбездің биіктігі 11 метр, мұнара биіктігі 11,80, ені 3,10 метр. Мешіт 500 адамдық. Ол қазір көпшіліктің парасат ордасына айналды. Қабдеш Ата мешіт –мердресесі бір-біріне іргелес орналасқан. Медресенің ұзындығы 12,40, ені 15,50, биіктігі 4,20 метр.
Жітіқара аудандық «Ержан Тәтішев» мешіті Тәтішевтер қаражатына салынды. Мешіт құрылысын «Кустанайские минералы» Акционерлік қоғамының құрылыс-жобасымен Жітіқара ауданының құрылыс бөлімі жүргізді.
Алла үйінің жалпы ауданы 455, пайдалы көлемі 280,5 шаршы метр. Мешіт 550 адамға арналған. Мұнда бес уақыт намаз оқитын үлкен зал, әйелдер залы және иътикаф ( мұсылманның жеке өзі Аллаға құлшылық ететін) бөлмесі, қыста киім шешетін орын бар. Барлық бөлмелерге кілемдер төселген, орталық үлкен залда Түркияда тоқылған бір түсті жайнамаз -кілемдер. Үлкен залды салмағы 100 кг, 35 шамы бар алып люстра жарықтандырып тұрады. Мешіт қабырғасының биіктігі 5,5 метр. Орталық есігінің айналасына қасиетті Құран аяттары, « Аятул күрси» жазылған мәрмәр плиталар орнатылған. Биіктігі 19,4 метр 1 мұнарасы мен 4 күмбезі бар. Ортадағы үлкен күмбездің биіктігі 13,3 метр, диаметрі 4,5 метр, ал қалған 4 күмбездің диаметрлері 1,5 метр. Мешіттің төменгі қабатында әйелдер намаз оқитын бөлме, жылу жүйесі, жарық беретін арнайы жабдықтар бар бөлмелер орналасқан.
Денисов ауданындағы «Жұма» мешіті 1995 жылы салынды. Оның құрылысын бұрынғы Ордженикидзе ауданының 1485-ші жылжымалы механикаландырылған колоннасы жүргізді. Жобасын «Қостанай горсельпроект» мекемесі жасады.
Ғибадат үйінің сырты керамзитблок және қызыл кірпіштен өріліп салынған. Мұнара, күмбезінің диаметрі 4 метр. Жалпы ауданы 40х20. Парасат ордасы 150 орындық. Мешіт қабырғаларына Қағбатулланың суреті, « Фатиха», «Фалақ», «Нас» сүрелері және намаз уақыттары ілініп қойылған. Жұма мешітінің есігі қашанда мұсылмандар қауымына ашық.
«Нүркей қажы» мешіті Амангелді ауданының Байғабыл ауылында. Мешіт арнайы салынбаған 1997 жылы мешітке берілген. Бұрынғы аптека. Мешіт жерінің жалпы көлемі 120м 2. Ғимараттың жалпы көлемі 100 м2. Сиымдылығы 30-40 адам. Мешіттің биіктігі 2,5, қарапайым түрде салынған. Мешітте күмбезі жоқ, мұнарасының биіктігі 4 метр
«Әмит ишан» мешіті облыс орталығы Қостанай қаласынан 100 шақырым жерде орналасқан. Киелі орынның құрылысы 1989 маусымда басталып, 1990 жылы қыркүйек айында пайдалануға берілді. Мешіт Әулиекөл, Науырзым және Қарасу аудандары халқының жинаған қаржысына салынды. Мешіттің салынуына Ташмұханбет Сүлейменов пен прораб Бейсен Жүсіпов айтарлықтай еңбек сіңірді.
Мешіттің іргетасы бетон, қабырғасы шлакоблоктан қаланды. Ал сырты селикат кірпішпен қапталды. Ғимараттың ені 12, ұзындығы 18 метр, күмбезінің биіктігі 2,5 метр. Мешітте 14 терезе, екі есік бар. Ол келушілерге өте ыңғайлы. Мұндағы намаз оқиын залға 130 еркін сияды. Михрабы мен мінбері бар. Парасат ордасында касиетті Құран кәрімнің аяттары жазылып ілінген. Мешіттің жалпы жер көлемі 0,1987 гектар.
Қарасу аудандық мешітін салу жөніндегі мұсылман кауымының бастамасы 1991 жылдың сәуірінде қолға алынды. Оны аудандық әкімшілік те қолдап, жиын өткізіп, мешіт құрылысына жәрдем беру туралы аудандық комитет құрылды. Комитет өз есеп-шотын ашып, халықтан мешіт құрылысына арнаған қаражат жиналды.
Құрылысы сол жылы-ақ басталғанымен, кейін қаражат тапшылығынан уақытша тоқтап, 1995жылы Әзімхан Тұрсынов басқаратын Қарасу жылжымалы механикаландырылған қолонна құрылысшыларының қажырлы еңбегі арқасында 1995 жылы салынып бітті. Осы жылдың 10 -қарашасында аудан ұсылмандарының көзайымына айналған бұл 200кісі сиятын, биіктігі 11 метр мұнарасы ары-бері өткендердің назарын аударатын осы бір киелі орынның салтанатты ашылуы болып өтті.
Бектұрсын Торғайбайұлы Уәлиев
1978 жылы 16 мамырдаҚостанай облысы Жанкелдин ауданында дүниеге келген.
1984-1995 оқу жылдарыЫ. Алтынсарин атындағы қазақ орта мектебін тәмадады. Мектепте оқи жүріп, аудандық мешіттен діни сауатын да ашты.
- 1999 жылыАлматы қаласындағы «Ислам институтын» да білім алып, осы жылдың қараша айынан бастап, Қостанай облысы, Б.Майлин аудандық мешітінде бас имамдық қызметіне тағайындалды.
- 2005 жылыАлматы қаласы, «Имамдар Білім жетілдіру институтында» білімін жетілдірді.
- 2007 жылыМекке-Мадина қалаларында болып, қажылық өтеді.
- 2010 және 2011 жж.облыстық өкіл имамның алғыс хаттарымен марапатталды.
- 2012 жылыТүркия елінде «Білім жетілдіру» курсында болды.
- 2012 жылдыңжелтоқсан айынан бастап, Арқалық қаласы «Мухтасиб Әлмұхаммед» мешітінің бас имамы болып тағайындалды.
- 2013 жылыЫ.Алтынсарин атындағы Арқалық мемлекеттік педагогикалық институтында білім алды.
- 2014 жылы«Қостанай қаласы әкімшілігінің дін істері жөніндегі басқарма» атынан алғыс хатымен марапатталды.
- 2014 жылыАрқалық қаласы әкімінің Алғыс хатымен және Арқалық қаласының «Жыл адамы» номинациясымен марапатталды.
- 2015 жылыАлматы қаласы, «Имамдар Білім жетілдіру институтында» білімін жетілдірді.
- 2016 жылыБас мүфтиідің «Қажырлы еңбегі» үшін Алғыс хатын иеленді.
Әр жылы «жұмысқа деген белсенділігі» үшін деген облыстық өкіл имамының алғыс хаттарымен марапатталды.
- 2020-2022 жылдарыРудный қалалық «Нұр» мешітінің бас имамы болды.
- 2022-2024 жылдарыҚостанай қалалық «Марал ишан» мешітінің бас имамы болып қызмет атқарды.
-2024 жылдың 26 шілдесінен бастап, Қостанай облысының және «Аймағанбет қажы Спанұлы» мешітінің бас имамы болып тағайындалды.
Үйленген, екі қыз, екі ұлы бар.
Икрам Бақытжан, 1965 жылы 02-қыркүйекте Қостанай облысы, Әулиекөл ауданы, Диев совхозында дүниеге келді.
1972-1982 жж. Қостанай облысы, Әулиекөл ауданы, Диев совхозының орта мектебін оқып бітірді.
1983-1985 жж. Кеңес армиясы қатарында әскери борышын өтеді.
1992-1994 жж. Өзбекстан республикасы, Қоқан қаласында хужрада оқыды.
1994 жылдың 03- қазанынан бастап, Қостанай облыстық мешітте найб имам қызметін атқарады.
1999-2014 жж. Мыржақып Дулатов атындағы Қостанай инженерлік-экономикалық университетін «Менеджмент» мамандығы бойынша сырттай оқып тәмәмдады.
2008 жылы ҚМДБ-ның жолдауымен Пакистан республикасының халықаралық «Дағуа» академиясында 2 ай білімін жетілдірді.
2013 жылы Алматы қаласындағы имамдардың білімін жетілдіру инстиутында 3-ай білімін жетілдірді.
2014-2016 жж. Алматы қаласындағы Нұр-Мүбарак Египет ислам мәдениеті университетін «Дінтану» мамандығы бойынша сырттай оқып тәмәмдады.
2004, 2016 жылдары қажылық парызын өтеді.
1980 жылы Қостанай облысы, Меңдіқара ауданы, «Борки» совхозі, Құмтөбе ауылында дүниеге келді.
Білім туралы ақпарат:
1986-1993 - жылдары аралығында Боровской аудандық орта мектебінде оқыды.
1993-1995 - жылдары аралығында Боровской ауданы, «Харьков» ауылының «Сосна» орта мектебін бітірді.
1995-1996 - жылдары аралығында Қостанай облыстық «Ақ мешітінің» сауат ашу курсін тамамдады.
1996-1998 - жылдары аралығында Жамбыл облысы, «Меркі» медресесіне түсіп ойдағыдай аяқтап шықты.
1999-2004 - жылдары аралығында А. Байтұрсынұлы атындағы Қостанай мемлекеттік университетін тамамдап, «қазақ тілі және әдебиет» пәнінің мұғалімі мамандығы бойынша дипломға ие болды.
2013 жылы Түркия мемлекетінде, Бурса қаласының имамдардың білім орталығында 2 айлық курсында білімін жетілдірді.
2015 жылы Алматы қаласындадағы «Имамдардың білімін жетілдіру институтының» екі айлық курсында білімін шыңдаған.
Еңбек өтілі:
1998-2005 - жылдары аралығында Қостанай облыстық «Ақмешітте» азаншы қызметін атқарды.
2005-2017 - жылдары аралығында Қостанай облысы, Рудный қалалық «Нұр» мешітінің бас имам қызметін абыроймен атқарды.
2017 жылдың 13 қаңтарынан бастап, Қостанай облыстық «Марал ишан» мешітінің найб имамы қызметін атқаруда.
Марапаттаулар:
Қазақстан Республикасының тәуелсіздігіне 20 жыл мерекелік медалі
Қазақстан Конституциясына 20 жыл мерекелік медалі
Қазақстан Республикасының тәуелсіздігіне 25 жыл мерекелік медалі
Үйленген. Бір ұл мен үш қыздың әкесі.
Сыздыков Дархан Манарбекович 1989 жылы 6-шілдеде Қостанай облысы, Науырзым ауданы, Қарамеңді ауылында дүниеге келген.
1996-1999 жылдары аралығында Науырзым ауданы, Шилі ауылының орта мектебінде оқыған.
1999-2001 жылдары Науырзым ауданы, Шолақсай ауылының орта мектебінде оқыды.
2001-2007 жылдары Қостанай облысы, Қостанай қаласындағы «Сырбай Мәуленов» атындағы №24-ші гимназиясында орта білімді оқып тәмәмдаған.
2007-2011 жылдары Алматы қаласындағы «Нұр-Мүбарак» Египет Ислам мәдениеті университетінің «Исламтану» факультетіне оқуға түсіп, қызыл дипломмен үздікке бітірген.
2011 жылдың маусым айынан бастап, Қостанай облыстық «Марал ишан» мешітінде наиб имам қызметін атқаруда.
2014 жылы Алматы қаласындадағы «Имамдардың білімін жетілдіру институтының» екі айлық курсында білімін шыңдаған.
2014 жылы Ресей Федерациясының Мәскеу қаласында екі апталық имамдардың білімін жетілдіру курсына қатысқан.
Үйленген. Екі ұл мен бір қыздың әкесі.
Балахмет Әлішер Ертайұлы 1994 жылы 24- ші қыркүйекте Қостанай облысы, Әулиекөл ауданында дүниеге келді.
2001-2010 жылдары аралығында Қостанай қаласының «Сырбай Мәуленов» атындағы гимназиясында оқыды.
2010-2012 жылдары Қостанай ауданы, Затобол кентінің «Нұржан Наушабай» атындағы орта мектебінде оқып бітірді.
2012-2016 жылдары Алматы қаласындағы «Нұр-Мүбарак» Египет Ислам мәдениеті университетінің «исламтану» факультетіне оқуға түсіп, қызыл дипломмен үздікке бітірді.
2013-2016 жылдары «Нұр-Мүбарак» Египет Ислам мәдениеті университетінің «Жастар комитетінің» белсенді мүшесі болды.
2015 жылы құрылған Орта Азиядағы лаңкестікке қарсы құрылған жастар тобының белсенді мүшесі.
2016 жылдың шілде айынан бастап, Қостанай облыстық «Марал ишан» мешітінде наиб имам қызметін атқаруда .
Үйленген.
С именем Аллаха, Милостивого ко всем на этом свете и лишь к верующим в день Суда. Поистине, вся хвала Аллаху. Мы восхваляем Его, просим у Него помощи и прощения, прибегаем к Нему от зла наших душ и наших деяний. Кого ведет Аллах, того никто не введет в заблуждение, а кого Аллах введет в заблуждение — у того нет наставника. Свидетельствуем, что нет божества кроме Аллаха, нет у Него сотоварища. А также свидетельствуем, что Мухаммад — Его раб и посланник. В наши дни среди мусульман бытует мнение о том, что в праздновании нового года по милади (христианскому календарю) нет ничего зазорного. Они говорят, что в этом нет уподобления неверующим, так как основа этого "праздника" носит в себе лишь светский характер. Спорить об этом можно долго, нам лишь следует обратиться к словам великих ученых. Имам Газали, рахматуЛлахи алейх, сказал: "Простые люди должны уверовать, принять Ислам, заниматься своими богослужениями и оставить науку для ученых".
Итак, что касается этого вопроса, то Имам Джалаледдин ас-Суюты в своей книге "аль-Амру биль итба' ваннахй аниль ибтида'" на стр.145 о праздновании нового года по милади пишет:
"И из того, что совершают большое количество людей в зимние дни, говоря, что в эти дни родился Иса алейхис салям. В эти ночи они совершают такие порицаемые вещи как зажигание огней, приготовление пищи (праздничного угощения), приобретение свечей и так далее. И отмечание этого (праздника) ежегодно - из религии христиан. У этого нет основы в Исламе. Об этом нет даже упоминания у праведных предков. То есть, основы этого "праздника" взяты из христианства."
Конечно же это может не понравиться кому-то, но нужно вспомнить о словах того же имама Газали: "Не пугайтесь противоречить своим современникам, если ваши действия совпадают с деяниями современников Пророка (мир ему и благословение)".
По материалам Islam-Today
Камиль хазрат Самигуллин
Что называется «далеко ходить не надо», стоит просто выйти на улицу или выглянуть в окно, как сразу понимаешь, насколько обменьшали нормы скромности в одеждах как женщин, так и мужчин. Где бы мы ни пытались найти одежду древних времён, к примеру, средневековья, и в Европе, и в странах Азии женщины всегда носили длинные платья и головные уборы.
Сегодняшний мир представляет нам такие категории представительниц прекрасного пола, как «девушка с обложки», «бизнес леди» и прочие, прочие подразделения, далёкие от истинного предназначения женщин. Реклама в большинстве своём не обходится без демонстрации полураздетой женщиной какого-либо продукта, а тираж журнала и его продажи увеличиваются, если на обложках красуется девушка с милой улыбкой и неприлично глубоким вырезом на кофточке. Женщина стала, словно манекен в магазине круглосуточных продаж. Горько говорить об этом, но всё это настолько завуалировано словом «свобода», что от такой свободы немного подташнивает…
Почему никто принудительно не заставляет женщину раздеваться? Как раздеться, так всегда – пожалуйста, а вот как одеться, так что? Сразу женщина становится угнетенной? Полнейшая чушь. Не знаю, откуда пошло это понятие, но точно могу сказать, что это глубоко засело в умы сегодняшнего общества. Так вот что мы имеем теперь? Опять же «далеко идти не нужно», включаем новости на любом из каналов: «В городе N. была изнасилована школьница, в ином городе N. судят человека за педофилию» ну и чем дальше, тем страшнее... А всё почему? Конечно же, не стоит обвинять лишь одежду, во многом виновато и поведение самих женщин… А почему оно стало таковым? Да всё потому, что это – та самая «свобода». Да убережет нас Аллах от такой «свободы»!
Когда женщина одета скромнее, её помыслы тоже хотя бы немного, но становятся чище. Да и мужчины не смотрят на неё как на объект непристойных желаний. Раньше, вы уж извините за прямоту, мужчины оставались мужчинами долгие годы, потому что уровень гормонов не падал, а почему? Когда все вокруг раздетые, у них уже не возникает такого желания при виде женской наготы, как если бы скромно одетые дамы окружали вне дома мужчин. И разводов, как следствие измены, стало бы куда меньше.
Как-то раз я стала невольным слушателем одного монолога. Молодой ингушский паренёк рассказывал русскому мужчине о том, какой стала его республика, и какой она была ещё лет 10-12 назад. Может и не все слова передаю, но примерно вот что он говорил: «Когда мы уезжали жить сюда (в центр России), я на улице не мог встретить женщины в брюках, но каким было мое состояние, когда спустя несколько лет, по окончанию университета я вернулся навестить родных… Мало того, что девушки начали носить штаны, появились эти джинсы «в обтяжку», юбки экстремально короткие.. .Я словно попал в страшный сон… Как вот теперь найти среди них ту скромную горянку? Я в смятении…иногда девушки здесь (в центре России) выглядят скромнее, чем те наши, когда-то скромные и целомудренные девушки с Кавказа…». Думаю, это говорит о многом. В каких-либо комментариях его слова вовсе не нуждаются.
Последнее время и те отношения между девушками и парнями канули, что называется, в лету… Раньше постыдным было пройти по улице, держась за руку, сегодня уже неудивительно увидеть в парке, к примеру, парочку, нежно обнимающую друг друга… Во все времена это считалось признаком дурного воспитания и несдержанности. Я уже и не говорю о том, что такое поведение пары, не состоящей в законном браке, просто запрещено Шариатом. Интересно, помнит ли кто-нибудь вообще о том, как во времена Пророка (мир ему и благословение) наказывали таких людей?
Итак, довод из священного Корана (смысл): «Прелюбодея и прелюбодейку ударьте сто раз плетью…» (сура «ан-Нур», аят 2).
Существует на эту тему и один весьма интересный хадис: «Посланник Аллаха (мир ему и благословение) разъяснил, что наказанием для прелюбодеев, если оба не состоят в браке или ранее не состояли в браке, является сто ударов плетью, а если мужчина и женщина состоят в браке, то обоих следует забивать камнями до смерти»… Сегодня вряд ли мы встретим вышеописанное на улицах и площадях своего города, но ведь плату за совершение такого тяжкого греха никто не отменяет. Аллах скор в расчете. Если вы избегаете наказание в мире этом, подумайте каким страшным наказание будет в тот страшный час, когда каждый будет сам за себя? Бойтесь вашего Господа и не совершайте таких мерзких поступков. Разве разрешённая связь хуже запретной?
Однажды одна женщина, увидев то, как я одета, начала жалеть меня, потому что, по ее словам, все мусульмане-мужчины безмерно жестоки к своим женщинам. Доводом её был какой-то фильм, в котором невиновную женщину забили камнями. Сказала, что Ислам очень жесток, что в Христианстве женщин не принуждают одеваться и наказания нет такого «варварского». Мои дорогие сёстры и братья, если вам встретятся такие тётушки будьте готовы ответить им вот это: «Если кто будет прелюбодействовать с женой замужнею, если кто будет прелюбодействовать с женою ближнего своего, – да будут преданы смерти и прелюбодей, и прелюбодейка.» (Левит, глава 20, стих 10)
«Если найден будет кто лежащий с женою замужнею, то должно предать смерти обоих: и мужчину, лежавшего с женщиною, и женщину; и [так] истреби зло от Израиля.» (Второзаконие глава 22, стих 22.) Это говорит лишь о том, что Аллах приказал всем избегать прелюбодеяния. А насчет покрытия христианских женщин в Библии сказано: «И всякая жена, молящаяся или пророчествующая с открытою головою, постыжает свою голову, ибо это же, как если бы она была обритая» (1-е Коринфянам, глава 11, стих 5).
О том, что девушки должны покрываться, и о том, что прелюбодеяние – это страшный грех сказано и говорится многое, но мало до кого эти слова доносятся. Молодёжь сегодня больше стали интересовать тусовки, бренды, комедийные программы и фильмы. Жизнь потихоньку стала беспечной, лишь у части людей, вернувшихся к религиозному образу жизни, открываются глаза на это. То, что общественные нормы морали и нравственности «обменьшали» становится ясно по программам, которые стали выходить на молодёжных каналах и даже по повседневным разговорам молодых людей и девушек, пусть хотя бы в общественном транспорте. Когда им делают замечания, они высказываются ещё более непристойно в сторону тех, кто хотел их хоть немного пристыдить. Конечно, стоит начинать с самих себя, а продолжать борьбу с нечестивым в воспитании своих детей и внуков. Ведь если всё пустить на самотёк, мало что получится. Надеяться на Аллаха, несомненно, – наша обязанность, но многое зависит от нас, ведь Аллах приказал каждому вести себя скромно и учить этому всех окружающих. Скромность – качество верующего человека. Очищайте себя и свои мысли от пошлости, тогда выполнение остальных религиозных обязанностей станет для вас, как дыхание, естественным. Дай Аллах нам всем укрепления веры и праведного потомства! Амин!
Ирада Мирзамагомедова http://islam.ru/